+48 502 222 027

Fot. Karpati&Zarewicz (2023)

Życiorys dr. Stanisława Trzcińskiego

Wikipedia > Link

Wydawnictwo Naukowe PWN > Link

 Academia > Link

Research Gate > Link

Google Scholar > Link

Discogs > Link

Wszystkie linki > https://linktr.ee/trzcinski

 

• kulturoznawca, ekonomista i publicysta, doktor nauk o kulturze i religii, kreator i menedżer kultury, promotor i producent koncertów, twórca oraz organizator wielu wydarzeń artystycznych, wydawca płytowy, dziennikarz, autor książki "Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji", doradca i konsultant  muzyczny, ekspert i specjalista w dziedzinach music branding, sound design, audio logo oraz marketingu muzycznego, autor wystąpień i mówca motywacyjny (power speech); ponadto wykładowca akademicki, gospodarz paneli dyskusyjnych, autor audycji radiowych i telewizyjnych; współtworzy rynek muzyczny i branżę eventową w nowej Polsce od 1992 roku

• największą popularność wśród słuchaczy muzyki przyniosły mu serie płytowe, w tym Pozytywne Wibracje, a także cotygodniowa audycja autorska i kompilacje Pinacolada w Radiu PiN (od 2020 roku w RadioSpacja.pl) - w ten sposób, jako jeden z pierwszych, od 1997 roku popularyzował w Polsce takie gatunki muzyczne, jak funk, soul, acid-jazz, R'n'B, chill-out, muzykę elektroniczną, klubową czy world music

• założyciel, właściciel i prezes zarządu agencji STX Music:Solutions™ - od marca 2004 roku do lipca 2017 roku funkcjonującej jako wytwórnia fonograficzna STX Records; od 1998 roku właściciel impresariatu artystycznego BA Booking Agency; założyciel i współwłaściciel agencji eventowej STX Jamboree od 2005 roku

•    założyciel i właściciel portalu internetowego i aplikacji mobilnych PrzestrzenMuzyki.pl/MyPlaylist (dostawca usług streamingowych i medialnych) od 2020 roku

• doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauki o kulturze i religii Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Warszawie (2022) w Instytucie Nauk Humanistycznych - wyróżniona przez Jego Magnificencję Rektora Uniwersytetu SWPS prof. dr hab. Romana Cieślaka rozprawa doktorska, napisana pod kier. prof. dr hab. Doroty Ilczuk: "W poszukiwaniu typologii odbiorców muzyki w dobie cyfryzacji"

członek zespołu Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną oraz współpracownik dydaktyczny Uniwersytetu SWPS w Warszawie (katedra: Kultura i Media)

• od 2017 roku wykładowca Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu SWPS (kierunek: Kulturoznawstwo; specjalność: Menedżer-Agent-Producent - studia II stopnia), Collegium Civitas w Warszawie (Muzyka w mediach i Komercjalizacja projektów w kulturze - studia podyplomowe) - prowadzi zajęcia z funkcjonowania rynku muzycznego, marketingu muzycznego i audiomarketingu

• gościnny wykładowca Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a także Collegium Da Vinci w Poznaniu (kreatwyna produkcja filmowa)

autor wydanej nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN monografii „Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji” (2023), będącej pierwszym w Europie Centralnej podręcznikiem akademickim o rynku muzycznym; publikacja została uznana przez wydawnictwo PWN za najlepiej sprzedającą się książkę września „Bestseller Top 1” oraz za "książkę października", zaś Stanisław Trzciński został wybrany w księgarniach PWN "autorem tygodnia" od 11 do 17 grudnia 2023 roku

wspiera pro publico bono twórców i artystów - aktywnie lobbuje i publicznie promuje zmiany w prawodawstwie, mające polepszyć warunki ich pracy; w swoich publikacjach opisuje sytuację prawną oraz materialną twórców w dobie rewolucji technologicznej w świecie cyfrowym, a także rozmaite aspekty dotyczące funkcjonowania kultury, szczególnie rynku muzycznego

• laureat Nagrody Specjalnej ZAiKS-u w 2022 roku za "wieloletni wkład w rozwój polskiej kultury"

• fundator i prezes zarządu Fundacji Niespodzianka (od 2018 roku) - zaangażowany w organizację czerwcowych obchodów rocznicy odzyskania wolności i upadku komunizmu w Europie Środkowej w 1989 roku

• wieloletni dyrektor artystyczny i repertuarowy Universal Music Polska (1995-2000), zarządzał także wydawnictwem Mercury Polska w okresie PolyGram Polska

• opiekun A&R m.in. takich artystów jak: Edyta Bartosiewicz, Anna Maria Jopek, Kasia Nosowska, Hey, Tadeusz Nalepa, Maryla Rodowicz, Perfect, Ich Troje, Edyta Geppert, Aya RL, Wojtek Pilichowski, Elektryczne Gitary czy Kasia Kowalska

• od 2004 roku, wraz ze swoim wspólnikiem Pawłem M. Kwiatkowskim, zrealizował w Polsce oraz Wielkiej Brytanii ponad 150 koncertów artystów polskich i zagranicznych m.in.: Macy Gray, Seal, Grace Jones, Kylie Minogue, Kool & The Gang, Woody Allen & His New Orleans Jazz Band, Al Di Meola, Scorpions, ZAZ, Take 6, Raphael Saadiq, Gregory Porter, Benjamin Clementine, Goran Bregovic, The Brand New Heavies, Giulia Y Los Tellarini, Chambao, Incognito, Anoushka Shankar, Nigel Kennedy, Gabin, M People & Heather Small, Ayo, Count Basic,!Deladap, No Jazz, Dimitri From Paris, The Manhattan Transfer, Sophie Solomon, BBC Big Band, New York Voices, Ive Mendes, Oh Laura i wielu innych, a także programów musicalowych (m.in. z muzyką zespołów The Beatles, The Bee Gees, Abba i Motown)

• organizator imprez masowych i festiwali muzycznych, m.in. Pozytywne Wibracje Festival 2010-2012 (najważniejszej międzynarodowej imprezy z muzyką soul, funk, oraz R’n’B w Polsce), koncertu w ramach obchodów 20. rocznicy odzyskania wolności w 1989 roku - Zaczęło Się w Polsce - w Stoczni Gdańskiej dla 100 000 ludzi (2009), festiwalu PKO BP London Live w Wembley Arena (2008); współpromotor dwóch edycji międzynarodowego Jazz Jamboree Festival, jednego z najstarszych festiwali jazzowych w Europie (2006-2007); był także producentem wykonawczym i współscenarzystą spektaklu - oratorium Kolęda-Nocka 30 lat później (2011)

• od 1997 roku autor 35 wielopłytowych, popularnych serii kompilacji muzycznych m.in. Pozytywne Wibracje (Złota Płyta), Pinacolada, Pieprz i Wanilia (dwie Złote Płyty), Sygnowano Fabryka Trzciny, After Hours, Global Chillout, a także współwydawca albumu CD+DVD Night In Calisia Live – Włodek Pawlik Trio, Randy Brecker & Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej (2015-Platynowa Płyta DVD / STX Jamboree / TVP SA)

• autor doboru muzyki w zrewitalizowanej, targowo - restauracyjnej Hali Koszyki w Warszawie dla Griffin Real Estate (2016-2019)

• obsługiwał marketingowo i muzycznie wielu klientów, m.in. Carlo Rossi (2006-2011) i Orange (2005-2008)

• pozyskał licencje na wykorzystanie 16 zagranicznych przebojów do gry komputerowej Run The Beat na platformy iOS oraz Android na cały świat (utwory znane z wykonań takich artystów, jak: Lady Gaga, Lykke Li, Kasabian, Oasis, Chaka Khan, Aretha Franklin, Jamiroquai, A-ha, Junior Senior, Cyndi Lauper, Kool & The Gang, Boney M. itp.) - dla Mousetrap Games (od 2019 roku)

• od 2004 roku pośredniczył w pozyskaniu licencji do światowych przebojów muzycznych w reklamach telewizyjnych m.in. Rossmann Polska, Kompania Piwowarska SA (Lech), Vistula Group SA (Kruk), PZU SA (Stop Piratom Drogowym), PKO BP, Era GSM (T-Mobile Polska), Plus GSM (Polkomtel SA), Carlsberg SA (Karmi), Axel Springer Polska (Pani Domu) czy Ernst & Julio Gallo (Carlo Rossi)

• od 2004 roku do dzisiaj wyprodukował ponad 2 000 000 egz. płyt i kaset muzycznych premium dołączanych do produktów – dodawanych m.in. do kawy Nescafe Classic i do sześciopaka piwa Lech

• od 2007 do 2018 roku był organizatorem i producentem, a także - wraz z Bolesławem Pawicą - scenarzystą i współreżyserem, uroczystych gal wręczania najważniejszych polskich nagród muzycznych Fryderyk w Teatrze Polskim w Warszawie, w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, w Sali Kongresowej w Warszawie i w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, nieprzerwanie przez 12 lat transmitowanych w Programie 2 Telewizji Polskiej, Programie 1 Telewizji Polskiej i Programie 2 Polskiego Radia, z udziałem kilkuset największych gwiazd polskiej sceny muzycznej (muzyka poważna, jazzowa i rozrywkowa)

• jako producent wykonawczy, kierownik muzyczny, a także współreżyser i współscenarzysta, na zlecenie Stowarzyszenia Autorów ZAiKS zorganizował "Jubileuszowy Koncert 100-lecia ZAiKS-u" w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, transmitowany w kilku kanałach Telewizji Polskiej, z udziałem ponad 300 najlepszych polskich twórców i artystów (19 marca 2018 roku)

• ekspert Akademii Kreatywności See&Say stworzonej przez Klub Twórców Reklam przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR (od 2018 roku)

• menadżer Anny Marii Jopek (1997-1999), Natalii Lesz (2004) i Renaty Gabryjelskiej (1999-2002)

• ponadto od 2003 roku jest regularnym gościem i ekspertem ds. rynku muzycznego w programach informacyjnych w stacjach telewizyjnych, między innymi w TVN24, TVN24 BIS, Polsat News, Polsat News 2 czy TVP Info

• dziennikarz muzyczny oraz radiowy – od kwietnia 2020 roku prowadzi autorską audycję Pinacolada 2.0 w internetowej rozgłośni RadioSpacja.pl; przez blisko 10 lat prowadził cotygodniową dwugodzinną autorską audycję Pinacolada w ogólnopolskim Radiu PiN (w latach 2003-2012); współtwórca, a także dyrektor programowy i muzyczny katowickiego Radia NRJ FM - Nowego Radia Jazz (2004-2008); pomysłodawca i wydawca audycji Aperitif w warszawskim Radiu Solidarność (1990-91); szef działu kultury i felietonista tygodnika Gala (2008); stały współpracownik miesięcznika Playboy Polska (1993-1995) i tygodnika Przekrój (autor rubryki Kroniki Popkultury w 2011 roku); felietonista i autor blogu w portalu NaTemat.pl (od 2012 roku); publikuje artykuły także w Magazynie TVN24 i w portalu OKO.press

• juror konkursu debiutów telewizyjnego festiwalu Top Trendy w Sopocie i telewizji Polsat (2009 - 2013)

• dyrektor muzyczny pierwszej edycji festiwalu filmowego Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym (2007)

• jeden z twórców koncepcji programowej warszawskiego Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny (2003), autor popularnej serii płyt CD i koncertów Sygnowano Fabryka Trzciny (2006-2011)

• społecznik i lokalny aktywista na warszawskim Żoliborzu, redaktor portalu Żoliborz Oficerski, a także współtwórca Społecznego Komitetu Protestu i wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Nie dla Mostu i Trasy Krasińskiego

• dyrektor artystyczny wystawy Muzyczny Pałac (2003) na XXX-piętrze PKiN (ponad 250 000 zwiedzających w ciągu pół roku) w ramach której zostało zgromadzonych około 1000 eksponatów należących do najlepszych polskich artystów oraz twórców muzyki jazzowej, poważnej i rozrywkowej ostatniego 60-lecia (a także dziennikarzy i fotografów)

• pomysłodawca i współorganizator akcji pomocy powodzianom we Wrocławiu w 1997 roku Moja i Twoja Nadzieja – ekspresowe nagranie, wydanie płyty oraz koncert ponad 30 wykonawców, a także akcji Telewidzowie - Powodzianom (dochód to ponad 27 mln zł ze strony PolyGram Polska i Telewizji Polskiej)

• współtwórca, współwłaściciel i promotor legendarnego warszawskiego klubu Filtry (1992-1994)

Fot. Karpati&Zarewicz (2023)

Fot. AKPA (2013)

• uczestnik, wykładowca, mówca motywacyjny (power speech), key speaker lub gospodarz paneli dyskusyjnych, konferencji, seminariów i sympozjów naukowych, warsztatów i targów dotyczących kultury, muzyki, zarządzania i marketingu, między innymi podczas Forum Ekonomicznego w Krynicy (2018 i 2019), Sesji Parlamentu Europejskiego w Strasburgu (wrzesień 2018 i marzec 2019), konferencji Spotify Your Brand. All Ears On You - Httpool Polska (2022), III Kopernikańskiego Sympozjum Młodych Naukowców Współczesne zarządzanie - wyzwania i zagrożenia XXI wieku na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (2017), seminarium Gospodarka kreatywna w Polsce. Fakty i Mity na Uniwersytecie SWPS w Warszawie (2017), konferencji Sound of Inspiration (z wystąpieniem Muzyka Mózgu) podczas TEDx Łazarski University na Uczelni Łazarskiego (2017), Europejskich Targów Muzycznych Co Jest Grane w Warszawie (2011-2017), III i I Konwencji Muzyki Polskiej w Warszawie (2015, 2017), Soundedit - Festiwalu Producentów Muzycznych w Łodzi (2015), Mediarun Festival - Kongresie Dyrektorów Marketingu - Marketing Summit (2014), konferencji Muzyka a Biznes (2009, 2001, 2013-2014), konferencji My Enterprise The Band na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (2011), konferencji ILMC - International Live Music Conference w Londynie (2007-2010), warsztatów MediaRun Academy w Warszawie (2008), Międzynarodowych Targów Muzycznych MIDEM w Cannes (1999, 2000, 2005-2008), Międzynarodowych Targów Muzycznych POPKOMM w Berlinie (2005) czy warsztatów zarządzania w marketingu muzycznym PolyGram International Training Center w Londynie (1998)

• autor pracy naukowej Marketing muzyczny na przykładzie sojuszu marek, opublikowanej w roczniku AUNC Zarządzanie - ACTA Universitatis Nicolai Copernici – Zarządzanie, wydawanym przez Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Vol 44, No 2 (2017)

• członek Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Klubu Agencji Eventowych, Związku Producentów Audio - Video (ZPAV), Akademii Fonograficznej (Nagroda Fryderyk) oraz Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich (SDP), współpracownik Forum Dialogu (Friends of the Forum)

członek prezydium Międzyszkolnego Komitetu Solidarności oraz redaktor podziemnego czasopisma „Wydarzenia” (1988-1990), współpracownik Jacka Kuronia i Warszawskiego Komitetu Obywatelskiego Solidarność podczas wyborów w 1989 roku

• magister Wydziału Ekonomii i absolwent Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu i Administracji w Warszawie (katedra Marketing i Zarządzanie 1991/95), student socjologii na Wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego 1991/92; absolwent LX Liceum Ogólnokształcącego im. Wojciecha Górskiego w Warszawie (1991)

• urodzony 27 grudnia 1972 roku w Warszawie

Profil na platformie Linkedln > www.linkedin.com/in/stanislaw-trzcinski

 

Fot. Daniel Zarewicz/Karpati&Zarewicz (2019)

Połącz się z nami

Jeżeli masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą – skontaktuj się z nami. Napisz maila, zadzwoń lub wypełnij formularz kontaktowy. Zachęcamy do bezpośredniego spotkania i prezentacji naszej oferty.