+48 502 222 025

Kto za tym wszystkim stoi?

Kto stworzył agencję i umie dobrać najlepsze zespoły specjalistów?

Kto osobiście dba o jakość realizacji każdego projektu i kto opiekuje się każdym klientem?

Fot. AKPA

 

Przedstawiamy Państwu Stanisława Trzcińskiego - twórcę i szefa agencji STX Music:Solutions™

• kreator kultury, promotor koncertowy, producent, doradca, ekspert oraz dziennikarz muzyczny, specjalista w dziedzinach music branding, sound design oraz marketingu muzycznego, wydawca płytowy, scenarzysta, twórca oraz organizator wielu wydarzeń artystycznych, współtworzy rynek muzyczny w nowej Polsce od 1992 roku

• największą popularność wśród słuchaczy muzyki przyniosły mu serie płytowe, w tym Pozytywne Wibracje, a także cotygodniowa audycja autorska Pinacolada w Radiu PiN - w ten sposób, jako jeden z pierwszych, popularyzował w Polsce takie gatunki muzyczne, jak funk, soul, acid-jazz, R'n'B, chill-out, muzykę elektroniczną, klubową czy world music

• założyciel, właściciel i prezes zarządu agencji STX Music:Solutions™ - od marca 2004 roku do lipca 2017 roku funkcjonującej jako wytwórnia fonograficzna STX Records; od 1997 roku właściciel impresariatu artystycznego BA Booking Agency; współwłaściciel agencji eventowej STX Jamboree od 2005 roku (z Pawłem Kwiatkowskim)

• doktorant Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Warszawie na Wydziale Nauk Humanistycznych i Społecznych (Instytut Kulturoznawstwa) u prof. dr hab. Doroty Ilczuk; pisze rozprawę doktorską dotyczącą typologii odbiorców muzyki we współczesnym świecie w dobie minaturyzacji doświadczenia

• wykładowca Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu SWPS, a także Collegium Civitas w Warszawie (prowadzi zajęcia z funkcjonowania rynku muzycznego); członek zespołu Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną na Uniwersytecie SWPS w Warszawie

• gościnny wykładowca Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, a także Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego

• wieloletni dyrektor artystyczny i repertuarowy Universal Music Polska oraz PolyGram Polska (1995-2000)

• opiekun A&R m.in. takich artystów jak: Edyta Bartosiewicz, Anna Maria Jopek, Kasia Nosowska, Hey, Tadeusz Nalepa, Maryla Rodowicz, Perfect, Ich Troje, Edyta Geppert, Aya RL, Wojtek Pilichowski, Elektryczne Gitary czy Kasia Kowalska

• obsługiwał marketingowo i muzycznie wielu klientów, m.in. Carlo Rossi (2006-2011) i Orange (2005-2008)

• prezes zarządu i jeden z fundatorów Fundacji Narodowe Centrum Muzyki (od 2014 roku)

• wspiera pro publico bono twórców i artystów - aktywnie lobbuje i publicznie promuje zmiany w prawodawstwie, mające polepszyć warunki ich pracy

• dziennikarz muzyczny oraz radiowy – przez 8 lat powadził cotygodniową dwugodzinną autorską audycję Pinacolada w ogólnopolskim Radiu PiN (w latach 2004-2012); współtwórca, a także dyrektor programowy i muzyczny katowickiego Radia NRJ FM - Nowego Radia Jazz (2004-2008); pomysłodawca i wydawca audycji Aperitif w warszawskim Radiu Solidarność (1990-91); szef działu kultury i felietonista tygodnika Gala (2008); stały współpracownik miesięcznika Playboy (1993-1995) i tygodnika Przekrój (autor rubryki Kroniki Popkultury w 2011 roku); felietonista i autor blogu w portalu NaTemat.pl (od 2012 roku)

• autor doboru muzyki w zrewitalizowanej, targowo - restauracyjnej Hali Koszyki w Warszawie dla Griffin Real Estate (2016-2018)

• autor 35 wielopłytowych, popularnych serii kompilacji muzycznych m.in. Pozytywne Wibracje (Złota Płyta), Pinacolada, Pieprz i Wanilia (dwie Złote Płyty), Sygnowano Fabryka Trzciny, After Hours, Global Chillout, a także współwydawca albumu CD+DVD Night In Calisia Live – Włodek Pawlik Trio, Randy Brecker & Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej (2015-Złota Płyta / STX Jamboree / TVP SA)

• pośredniczył w pozyskaniu licencji do światowych przebojów muzycznych w reklamach telewizyjnych m.in. Rossmann Polska, Kompania Piwowarska SA (Lech), Vistula Group SA (Kruk), PZU SA (Stop Piratom Drogowym), PKO BP, Era GSM (T-Mobile Polska), Plus GSM (Polkomtel SA), Carlsberg SA (Karmi), Axel Springer Polska (Pani Domu) czy Ernst & Julio Gallo (Carlo Rossi)

• od 2004 roku do dzisiaj wyprodukował ponad 2 000 000 egz. płyt i kaset muzycznych premium dołączanych do produktów – dodawanych m.in. do kawy Nescafe Classic i do sześciopaka piwa Lech

• od 2007 roku w ramach agencji STX Jamboree - współproducent, współorganizator i scenarzysta uroczystych gal wręczania najważniejszych polskich nagród muzycznych Fryderyk w Teatrze Polskim i w Studiu im. Lutosławskiego, transmitowanych corocznie w Programie 2 Telewizji Polskiej i Programie 2 Polskiego Radia, z udziałem kilkuset największych gwiazd polskiej sceny muzycznej (muzyka poważna, jazzowa i rozrywkowa)

• kierownik muzyczny, współorganizator, współproducent, współreżyser i współscenarzysta Jubileuszowego Koncertu 100-lecia ZAiKS-u w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, transmitowanym w kilku kanałach Telewizji Polskiej, z udziałem ponad 300 najlepszych polskich twórców i artystów (19 marca 2018 roku)

• juror konkursu debiutów telewizyjnego festiwalu Top Trendy w Sopocie i telewizji Polsat (2009 - 2013)

• menadżer Anny Marii Jopek (1997-1999), Natalii Lesz (2004) i Renaty Gabryjelskiej (1999-2002)

• zrealizował w Polsce oraz Wielkiej Brytanii od 2004 do 2017 roku ponad 150 koncertów artystów polskich i zagranicznych (wiele z nich w ramach agencji STX Jamboree) m.in.: Macy Gray, Seal, Grace Jones, Kylie Minogue, Kool & The Gang, Woody Allen & His New Orleans Jazz Band, Al Di Meola, Scorpions, ZAZ, Take 6, Raphael Saadiq, Gregory Porter, Benjamin Clementine, Goran Bregovic, The Brand New Heavies, Giulia Y Los Tellarini, Chambao, Incognito, Anoushka Shankar, Nigel Kennedy, Gabin, M People & Heather Small, Ayo, Count Basic,!Deladap, No Jazz, Dimitri From Paris, The Manhattan Transfer, Sophie Solomon, BBC Big Band, New York Voices, Ive Mendes, Oh Laura i wielu innych, a także programów musicalowych (m.in. z muzyką zespołów The Beatles, The Bee Gees, Abba i Motown)

• w ramach agencji STX Jamboree organizator imprez masowych i festiwali muzycznych, m.in. Pozytywne Wibracje Festival 2010-2012 (najważniejszej międzynarodowej imprezy z muzyką soul, funk, oraz R’n’B w Polsce), koncertu w ramach obchodów 20. rocznicy odzyskania wolności w 1989 roku - Zaczęło Się w Polsce - w Stoczni Gdańskiej dla 100 000 ludzi (2009), festiwalu PKO BP London Live w Wembley Arena (2008); współpromotor dwóch edycji międzynarodowego Jazz Jamboree Festival, jednego z najstarszych festiwali jazzowych w Europie (2006-2007) oraz współscenarzysta i współproducent spektaklu - oratorium Kolęda-Nocka 30 lat później (2011)

• dyrektor muzyczny pierwszej edycji festiwalu filmowego Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym (2007)

• dyrektor artystyczny wystawy Muzyczny Pałac (2003) na XXX-piętrze PKiN (ponad 250 000 zwiedzających w ciągu pół roku) w ramach której zostało zgromadzonych około 1000 eksponatów należących do najlepszych polskich artystów oraz twórców muzyki jazzowej, poważnej i rozrywkowej ostatniego 60-lecia (a także dziennikarzy i fotografów)

• pomysłodawca i współorganizator akcji pomocy powodzianom we Wrocławiu w 1997 roku Moja i Twoja Nadzieja – ekspresowe nagranie, wydanie płyty oraz koncert ponad 30 wykonawców, a także akcji Telewidzowie - Powodzianom (dochód to ponad 27 mln zł ze strony TVP i PolyGram Polska)

• ponadto od 2003 roku jest regularnym gościem i ekspertem ds. rynku muzycznego w programach informacyjnych w stacjach telewizyjnych, miedzy innymi w TVN24 (najczęściej), TVN24 BIS, Polsat News, Polsat News 2 czy TVP Info

Fot. AKPA

• uczestnik, mówca lub gospodarz paneli dyskusyjnych, konferencji, seminariów i sympozjów naukowych, warsztatów i targów dotyczących muzyki, zarządzania, marketingu i kulturoznawstwa, między innymi podczas III Kopernikańskiego Sympozjum Młodych Naukowców Współczesne zarządzanie - wyzwania i zagrożenia XXI wieku na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (2017), seminarium Gospodarka kreatywna w Polsce. Fakty i Mity na Uniwersytecie SWPS w Warszawie (2017), konferencji Sound of Inspiration (z wystąpieniem Muzyka Mózgu) podczas TEDx Łazarski University na Uczelni Łazarskiego (2017), Europejskich Targów Muzycznych Co Jest Grane w Warszawie (2011-2017), III i I Konwencji Muzyki Polskiej w Warszawie (2015, 2017), Soundedit - Festiwalu Producentów Muzycznych w Łodzi (2015), Mediarun Festival - Kongresie Dyrektorów Marketingu - Marketing Summit (2014), konferencji Muzyka a Biznes (2009, 2001, 2013-2014), konferencji My Enterprise The Band na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (2011), konferencji ILMC - International Live Music Conference w Londynie (2007-2010), warsztatów MediaRun Academy w Warszawie (2008), Międzynarodowych Targów Muzycznych MIDEM w Cannes (1999, 2000, 2005-2008), Międzynarodowych Targów Muzycznych POPKOMM w Berlinie (2005) czy warsztatów zarządzania w marketingu muzycznym PolyGram International Training Center w Londynie (1998)

• autor publikacji naukowej Marketing muzyczny na przykładzie sojuszu marek w roczniku AUNC Zarządzanie - ACTA Universitatis Nicolai Copernici – Zarządzanie, wydawanym przez Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Vol 44, No 2 (2017)

• jeden z twórców koncepcji programowej warszawskiego Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny (2003)

• współtwórca, współwłaściciel i promotor legendarnego warszawskiego klubu Filtry (1992-1994)

• członek Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Klubu Agencji Eventowych, Związku Producentów Audio - Video (ZPAV), Akademii Fonograficznej, Stowarzyszenia Autorów ZAiKS oraz Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich (SDP), współpracownik Forum Dialogu Między Narodami (Friends of the Forum)

• magister Wydziału Ekonomii i absolwent Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu i Administracji w Warszawie (katedra Marketing i Zarządzanie 1991/95), student socjologii na Wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego 1990/91; absolwent warszawskiego LX LO im. Wojciecha Górskiego (1990)

• urodzony 27 grudnia 1972 roku w Warszawie

Połącz się z nami

Jeżeli masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą – skontaktuj się z nami. Napisz maila, zadzwoń lub wypełnij formularz kontaktowy. Zachęcamy do bezpośredniego spotkania i prezentacji naszej oferty.