+48 502 222 027

Fot. Karpati&Zarewicz (2023)

Życiorys dr. Stanisława Trzcińskiego

Wikipedia > Link

Wydawnictwo Naukowe PWN > Link

 Academia > Link

Research Gate > Link

Google Scholar > Link

Discogs > Link

Wszystkie linki > https://linktr.ee/trzcinski

 

• kulturoznawca, ekonomista i publicysta, doktor nauk o kulturze i religii, kreator i menedżer kultury, promotor i producent koncertów, twórca oraz organizator wielu wydarzeń artystycznych, wydawca płytowy, dziennikarz, autor książki "Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji", doradca i konsultant  muzyczny, ekspert i specjalista w dziedzinach music branding, sound design, audio logo oraz marketingu muzycznego, autor wystąpień i mówca motywacyjny (power speech); ponadto wykładowca akademicki, gospodarz paneli dyskusyjnych, autor audycji radiowych i telewizyjnych; współtworzy rynek muzyczny i branżę eventową w nowej Polsce od 1992 roku

• największą popularność wśród słuchaczy muzyki przyniosły mu serie płytowe, w tym Pozytywne Wibracje, a także cotygodniowa audycja autorska i kompilacje Pinacolada w Radiu PiN (od 2020 roku w RadioSpacja.pl) - w ten sposób, jako jeden z pierwszych, od 1997 roku popularyzował w Polsce takie gatunki muzyczne, jak funk, soul, acid-jazz, R'n'B, chill-out, muzykę elektroniczną, klubową czy world music

• założyciel, właściciel i prezes zarządu agencji STX Music:Solutions™ - od marca 2004 roku do lipca 2017 roku funkcjonującej jako wytwórnia fonograficzna STX Records; od 1998 roku właściciel impresariatu artystycznego BA Booking Agency; założyciel i współwłaściciel agencji eventowej STX Jamboree od 2005 roku

•    założyciel i właściciel portalu internetowego i aplikacji mobilnych PrzestrzenMuzyki.pl/MyPlaylist (dostawca usług streamingowych i medialnych) od 2020 roku

• doktor nauk humanistycznych w dyscyplinie nauki o kulturze i religii Uniwersytetu Humanistycznospołecznego SWPS w Warszawie (2022) w Instytucie Nauk Humanistycznych - wyróżniona przez Jego Magnificencję Rektora Uniwersytetu SWPS prof. dr hab. Romana Cieślaka rozprawa doktorska, napisana pod kier. prof. dr hab. Doroty Ilczuk: "W poszukiwaniu typologii odbiorców muzyki w dobie cyfryzacji"

członek zespołu Centrum Badań nad Gospodarką Kreatywną oraz współpracownik dydaktyczny Uniwersytetu SWPS w Warszawie (katedra: Kultura i Media)

• od 2017 roku wykładowca Wydziału Nauk Humanistycznych i Społecznych Uniwersytetu SWPS (kierunek: Kulturoznawstwo; specjalność: Menedżer-Agent-Producent - studia II stopnia, a także kierunek: Dziennikarstwo i komunikacja społeczna; specjalność: Sektor mediów i kultury - studia II stopnia), Collegium Civitas w Warszawie (Muzyka w mediach i Komercjalizacja projektów w kulturze - studia podyplomowe) - prowadzi zajęcia z funkcjonowania rynku muzycznego, ekonomiki mediów i kultury, a także marketingu muzycznego i audiomarketingu

• gościnny wykładowca Szkoły Głównej Handlowej, Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina, Instytutu Sztuki Polskiej Akademii Nauk, Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego, a także Collegium Da Vinci w Poznaniu (kreatwyna produkcja filmowa)

autor wydanej nakładem Wydawnictwa Naukowego PWN monografii „Zarażeni dźwiękiem. Rynek muzyczny w czasach sztucznej inteligencji” (2023), będącej pierwszym w Europie Centralnej podręcznikiem akademickim o rynku muzycznym; publikacja została uznana przez wydawnictwo PWN za najlepiej sprzedającą się książkę września „Bestseller Top 1” oraz za "książkę października", zaś Stanisław Trzciński został wybrany w księgarniach PWN "autorem tygodnia" od 11 do 17 grudnia 2023 roku

wspiera pro publico bono twórców i artystów - aktywnie lobbuje i publicznie promuje zmiany w prawodawstwie, mające polepszyć warunki ich pracy; w swoich publikacjach opisuje sytuację prawną oraz materialną twórców w dobie rewolucji technologicznej w świecie cyfrowym, a także rozmaite aspekty dotyczące funkcjonowania kultury, szczególnie rynku muzycznego

• laureat Nagrody Specjalnej ZAiKS-u w 2022 roku za "wieloletni wkład w rozwój polskiej kultury"

• fundator i prezes zarządu Fundacji Niespodzianka (od 2018 roku) - zaangażowany w organizację czerwcowych obchodów rocznicy odzyskania wolności i upadku komunizmu w Europie Środkowej w 1989 roku

• wieloletni dyrektor artystyczny i repertuarowy Universal Music Polska (1995-2000), zarządzał także wydawnictwem Mercury Polska w okresie PolyGram Polska

• opiekun A&R m.in. takich artystów jak: Edyta Bartosiewicz, Anna Maria Jopek, Kasia Nosowska, Hey, Tadeusz Nalepa, Maryla Rodowicz, Perfect, Ich Troje, Edyta Geppert, Aya RL, Wojtek Pilichowski, Elektryczne Gitary czy Kasia Kowalska

• od 2004 roku, wraz ze swoim wspólnikiem Pawłem M. Kwiatkowskim, zrealizował w Polsce oraz Wielkiej Brytanii ponad 150 koncertów artystów polskich i zagranicznych m.in.: Macy Gray, Seal, Grace Jones, Kylie Minogue, Kool & The Gang, Woody Allen & His New Orleans Jazz Band, Al Di Meola, Scorpions, ZAZ, Take 6, Raphael Saadiq, Gregory Porter, Benjamin Clementine, Goran Bregovic, The Brand New Heavies, Giulia Y Los Tellarini, Chambao, Incognito, Anoushka Shankar, Nigel Kennedy, Gabin, M People & Heather Small, Ayo, Count Basic,!Deladap, No Jazz, Dimitri From Paris, The Manhattan Transfer, Sophie Solomon, BBC Big Band, New York Voices, Ive Mendes, Oh Laura i wielu innych, a także programów musicalowych (m.in. z muzyką zespołów The Beatles, The Bee Gees, Abba i Motown)

• organizator imprez masowych i festiwali muzycznych, m.in. Pozytywne Wibracje Festival 2010-2012 (najważniejszej międzynarodowej imprezy z muzyką soul, funk, oraz R’n’B w Polsce), koncertu w ramach obchodów 20. rocznicy odzyskania wolności w 1989 roku - Zaczęło Się w Polsce - w Stoczni Gdańskiej dla 100 000 ludzi (2009), festiwalu PKO BP London Live w Wembley Arena (2008); współpromotor dwóch edycji międzynarodowego Jazz Jamboree Festival, jednego z najstarszych festiwali jazzowych w Europie (2006-2007); był także producentem wykonawczym i współscenarzystą spektaklu - oratorium Kolęda-Nocka 30 lat później (2011)

• od 1997 roku autor 35 wielopłytowych, popularnych serii kompilacji muzycznych m.in. Pozytywne Wibracje (Złota Płyta), Pinacolada, Pieprz i Wanilia (dwie Złote Płyty), Sygnowano Fabryka Trzciny, After Hours, Global Chillout, a także współwydawca albumu CD+DVD Night In Calisia Live – Włodek Pawlik Trio, Randy Brecker & Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Kaliskiej (2015-Platynowa Płyta DVD / STX Jamboree / TVP SA)

• autor doboru muzyki w zrewitalizowanej, targowo - restauracyjnej Hali Koszyki w Warszawie dla Griffin Real Estate (2016-2019)

• obsługiwał marketingowo i muzycznie wielu klientów, m.in. Carlo Rossi (2006-2011) i Orange (2005-2008)

• pozyskał licencje na wykorzystanie 16 zagranicznych przebojów do gry komputerowej Run The Beat na platformy iOS oraz Android na cały świat (utwory znane z wykonań takich artystów, jak: Lady Gaga, Lykke Li, Kasabian, Oasis, Chaka Khan, Aretha Franklin, Jamiroquai, A-ha, Junior Senior, Cyndi Lauper, Kool & The Gang, Boney M. itp.) - dla Mousetrap Games (od 2019 roku)

• od 2004 roku pośredniczył w pozyskaniu licencji do światowych przebojów muzycznych w reklamach telewizyjnych m.in. Rossmann Polska, Kompania Piwowarska SA (Lech), Vistula Group SA (Kruk), PZU SA (Stop Piratom Drogowym), PKO BP, Era GSM (T-Mobile Polska), Plus GSM (Polkomtel SA), Carlsberg SA (Karmi), Axel Springer Polska (Pani Domu) czy Ernst & Julio Gallo (Carlo Rossi)

• od 2004 roku do dzisiaj wyprodukował ponad 2 000 000 egz. płyt i kaset muzycznych premium dołączanych do produktów – dodawanych m.in. do kawy Nescafe Classic i do sześciopaka piwa Lech

• od 2007 do 2018 roku był organizatorem i producentem, a także - wraz z Bolesławem Pawicą - scenarzystą i współreżyserem, uroczystych gal wręczania najważniejszych polskich nagród muzycznych Fryderyk w Teatrze Polskim w Warszawie, w Teatrze Dramatycznym w Warszawie, w Sali Kongresowej w Warszawie i w Studiu Koncertowym Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, nieprzerwanie przez 12 lat transmitowanych w Programie 2 Telewizji Polskiej, Programie 1 Telewizji Polskiej i Programie 2 Polskiego Radia, z udziałem kilkuset największych gwiazd polskiej sceny muzycznej (muzyka poważna, jazzowa i rozrywkowa)

• jako producent wykonawczy, kierownik muzyczny, a także współreżyser i współscenarzysta, na zlecenie Stowarzyszenia Autorów ZAiKS zorganizował "Jubileuszowy Koncert 100-lecia ZAiKS-u" w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej w Warszawie, transmitowany w kilku kanałach Telewizji Polskiej, z udziałem ponad 300 najlepszych polskich twórców i artystów (19 marca 2018 roku)

• ekspert Akademii Kreatywności See&Say stworzonej przez Klub Twórców Reklam przy Stowarzyszeniu Komunikacji Marketingowej SAR (od 2018 roku)

• menadżer Anny Marii Jopek (1997-1999), Natalii Lesz (2004) i Renaty Gabryjelskiej (1999-2002)

• ponadto od 2003 roku jest regularnym gościem i ekspertem ds. rynku muzycznego w programach informacyjnych w stacjach telewizyjnych, między innymi w TVN24, TVN24 BIS, Polsat News, Polsat News 2 czy TVP Info

• dziennikarz muzyczny oraz radiowy – od kwietnia 2020 roku prowadzi autorską audycję Pinacolada 2.0 w internetowej rozgłośni RadioSpacja.pl; przez blisko 10 lat prowadził cotygodniową dwugodzinną autorską audycję Pinacolada w ogólnopolskim Radiu PiN (w latach 2003-2012); współtwórca, a także dyrektor programowy i muzyczny katowickiego Radia NRJ FM - Nowego Radia Jazz (2004-2008); pomysłodawca i wydawca audycji Aperitif w warszawskim Radiu Solidarność (1990-91); szef działu kultury i felietonista tygodnika Gala (2008); stały współpracownik miesięcznika Playboy Polska (1993-1995) i tygodnika Przekrój (autor rubryki Kroniki Popkultury w 2011 roku); felietonista i autor blogu w portalu NaTemat.pl (od 2012 roku); publikuje artykuły także w Magazynie TVN24 i w portalu OKO.press

• juror konkursu debiutów telewizyjnego festiwalu Top Trendy w Sopocie i telewizji Polsat (2009 - 2013)

• dyrektor muzyczny pierwszej edycji festiwalu filmowego Dwa Brzegi w Kazimierzu Dolnym (2007)

• jeden z twórców koncepcji programowej warszawskiego Centrum Artystycznego Fabryka Trzciny (2003), autor popularnej serii płyt CD i koncertów Sygnowano Fabryka Trzciny (2006-2011)

• społecznik i lokalny aktywista na warszawskim Żoliborzu, redaktor portalu Żoliborz Oficerski, a także współtwórca Społecznego Komitetu Protestu i wiceprezes zarządu Stowarzyszenia Nie dla Mostu i Trasy Krasińskiego

• dyrektor artystyczny wystawy Muzyczny Pałac (2003) na XXX-piętrze PKiN (ponad 250 000 zwiedzających w ciągu pół roku) w ramach której zostało zgromadzonych około 1000 eksponatów należących do najlepszych polskich artystów oraz twórców muzyki jazzowej, poważnej i rozrywkowej ostatniego 60-lecia (a także dziennikarzy i fotografów)

• pomysłodawca i współorganizator akcji pomocy powodzianom we Wrocławiu w 1997 roku Moja i Twoja Nadzieja – ekspresowe nagranie, wydanie płyty oraz koncert ponad 30 wykonawców, a także akcji Telewidzowie - Powodzianom (dochód to ponad 27 mln zł ze strony PolyGram Polska i Telewizji Polskiej)

• współtwórca, współwłaściciel i promotor legendarnego warszawskiego klubu Filtry (1992-1994)

Fot. Karpati&Zarewicz (2023)

Fot. AKPA (2013)

• uczestnik, wykładowca, mówca motywacyjny (power speech), key speaker lub gospodarz paneli dyskusyjnych, konferencji, seminariów i sympozjów naukowych, warsztatów i targów dotyczących kultury, muzyki, zarządzania i marketingu, między innymi podczas Europejskiego Kongresu Gospodarczego w Katowicach (2024), Konferencji Scena Jutra (2023-2024), Forum Kreatywności Stowarzyszenia Kreatywna Polska (2022-2024), cotygodniowego spotkania Thursday Gathering organizowanego przez Venture Cafe Warsaw Foundation (2024), Europejskiego Forum Nowych Idei w Sopocie (2023), Open Eyes Economy Summit (2021 i 2023), Great September Showcase Festival & Conference (2023), Soundedit Festival (2015 i 2023), MP Impact (2023), Międzynarodowe Targi Książki w Krakowie (2023), Noc Księgarń (2023), Forum Ekonomicznego w Krynicy (2018 i 2019), Sesji Parlamentu Europejskiego w Strasburgu (wrzesień 2018 i marzec 2019), Polskiej Konferencji Ekonomii Kultury organizowanej przez Uniwersytet Warszawski (2022), konferencji Spotify Your Brand. All Ears On You organizowanej przez Httpool Polska (2022), III Kopernikańskiego Sympozjum Młodych Naukowców Współczesne zarządzanie - wyzwania i zagrożenia XXI wieku na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu (2017), seminarium Gospodarka kreatywna w Polsce. Fakty i Mity na Uniwersytecie SWPS w Warszawie (2017), konferencji Sound of Inspiration (z wystąpieniem Muzyka Mózgu) podczas TEDx Łazarski University na Uczelni Łazarskiego (2017), Europejskich Targów Muzycznych Co Jest Grane w Warszawie (2011-2017), III i I Konwencji Muzyki Polskiej w Warszawie (2015, 2017), Mediarun Festival - Kongresie Dyrektorów Marketingu - Marketing Summit (2014), konferencji Muzyka a Biznes (2009, 2001, 2013-2014), konferencji My Enterprise The Band na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego (2011), konferencji ILMC - International Live Music Conference w Londynie (2007-2010), warsztatów MediaRun Academy w Warszawie (2008), Międzynarodowych Targów Muzycznych MIDEM w Cannes (1999, 2000, 2005-2008), Międzynarodowych Targów Muzycznych POPKOMM w Berlinie (2005) czy warsztatów zarządzania w marketingu muzycznym PolyGram International Training Center w Londynie (1998)

• autor pracy naukowej Marketing muzyczny na przykładzie sojuszu marek, opublikowanej w roczniku AUNC Zarządzanie - ACTA Universitatis Nicolai Copernici – Zarządzanie, wydawanym przez Wydział Nauk Ekonomicznych i Zarządzania Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu, Vol 44, No 2 (2017)

• członek Stowarzyszenia Autorów ZAiKS, Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR, Klubu Agencji Eventowych, Związku Producentów Audio - Video (ZPAV), Akademii Fonograficznej (Nagroda Fryderyk) oraz Stowarzyszenia Dziennikarzy Polskich (SDP), współpracownik Forum Dialogu (Friends of the Forum)

członek prezydium Międzyszkolnego Komitetu Solidarności oraz redaktor podziemnego czasopisma „Wydarzenia” (1988-1990), współpracownik Jacka Kuronia i Warszawskiego Komitetu Obywatelskiego Solidarność podczas wyborów w 1989 roku

• magister Wydziału Ekonomii i absolwent Prywatnej Wyższej Szkoły Businessu i Administracji w Warszawie (katedra Marketing i Zarządzanie 1991/95), student socjologii na Wydziale Filozofii i Socjologii Uniwersytetu Warszawskiego 1991/92; absolwent LX Liceum Ogólnokształcącego im. Wojciecha Górskiego w Warszawie (1991)

• urodzony 27 grudnia 1972 roku w Warszawie

Profil na platformie Linkedln > www.linkedin.com/in/stanislaw-trzcinski

 

Fot. Daniel Zarewicz/Karpati&Zarewicz (2019)

Połącz się z nami

Jeżeli masz pytania lub jesteś zainteresowany współpracą – skontaktuj się z nami. Napisz maila, zadzwoń lub wypełnij formularz kontaktowy. Zachęcamy do bezpośredniego spotkania i prezentacji naszej oferty.